Saunan lauteilla: Call of Duty® Infinite Warfare / Artikkelit / Mancave.fi

Artikkeli: Saunan lauteilla: Call of Duty® Infinite Warfare



Saunan lauteilla: Call of Duty® Infinite Warfare

​Alunperin minun piti “vain kokeilla” peliä ja miltä se tuntuu COD-sarjan uusimpana. Jäin kuitenkin suorituskoukkuun ja minun oli pakko saada pelistä itselleni Black Sky -camo. Siihen meni muutamia viikkoja hermoja raastavia iltoja, päiviä. Mutta muutama päivä ennen Joulua 2016(itselleni antamani takaraja) kyseinen camo tuli ansaittua.

Black Sky Camo
Black Sky Camo

Voin rehellisesti sanoa, että tulipa perkele tahkottua. Siitä alkoikin pidempi tauko pelistä. Nyt on aika summata, mikä haukutussa pelissä on mielestäni kivaa, ja mikä vituttaa. Ota huomioon, että pelaan vain HC-moodia ja siinä joko Domination, tai KC. Muuhun ei oikein into ole koskaan riittänyt. Ei kampanjaan, ei Zombiemaailmaan tai standard-pelimoodeihin.

Ajatukset ovat puhtaasti moninpelistä HC-moodissa.

NE helvetin vihollisen UAV:t

UAV in the skies hell yeah?
UAV in the skies hell yeah?`

Aloitetaan score streak-helvetistä. Valehtelematta toistakymmentä vihollisen UAV-ilmoitusta ja parhaimmillaan 3-4 UAV-alusta samaan aikaan. Kyllä, on tämä tietysti mukavampaa kuin tappavammat alukset, raketit tai konepistoolit, mutta C’MON, joku roti noissakin voisi olla? Toisaalta eipä se peliä oppiessa enää harmittanut niin paljoa, lähinnä alkoi enemmän hymyilyttämään mutta kuitenkin.

Jos ja kun kerran pelataan HC-moodissa, voisi nuo UAV:t jättää kokonaan pois jotta voisi nauttia pelistä ilman että porukat lahtaa omia kuin keilapalloja.

SHOT IN THE BACK?

Toinen, pienempi paha moninpelissä on kuolemien määrä entiseen verrattuna. Onneksi enää ei (toistaiseksi) ole spawn trappia sellaisessa kaavassa mitä on nähty jo muutamia vuosia. Kun träppääminen on saatu jotenkin aisoihin, on tilalle tullut se fakta, että hyvin hyvin usein pelissä ehdit tetsata eteenpäin muutaman sekunnin, tiputtaa yhden, kaksi vihollista ja kas, joku on jo selän puolella ja tekee kaikenmaailman emojia, tumputtaa ja laittaa napin takaraivoon. Ei auta aktiivinen liikkuminen, eikä kämppääminen ole se, mitä varten näitä pelejä ostetaan ja pelataan. Pitää vain niellä ja elää uuden faktan kanssa.

SUPPLY DROP arpajaiskone

Mennään vielä negatiivisissa tunnelmissa ja tuodaan esille tämä ns. Pay-2-Win puoli pelistä. Pelissä ansaitset “avaimia” joita voit tuhlata mielesi mukaan joko halvempaan, 10 avainta maksavaan arpajaiskoneeseen, tai 30 avainta maksavaan “hyvää lupaavaan” koneeseen.

Paskan marjat, mikäli et tuhlaa OIKEAA rahaa ja osta COD POINTSEJA (joilla voi ostaa lippuja arpajaisiin) niin pelanet eläkeikään asti saamatta kaiken harvinaisempia asemalleja. Tämä on yksi pelin huonoja puolia. Aivan liikaa eri variaatioita aseista, aivan liikaa erilaisia liirumlaarumeja. Esimerkkinä vaikkapa aseeseen ripustettavat “jäniksenkäpälät” joita on X-määrä.

WHAT THE FAK? No, jonnet tuhlaa rahaa ja luonnollisesti he, kenellä on ylimääräistä valuuttaa laittaa moiseen paskaan. Itse kulutin avaimia sitä mukaa kun niitä tuli tuon aktiivisen pelihulluuteni aikana ansaittua ja valehtelematta 80-90% arpajaiskone arpoi minulle duplikaatteja x 3.

Kyllä - lyhyellä matikalla voisi laskea, että mukava etelänmatka tulee varmasti tuhlattua mikäli olet niin laiska, että tosiaan maksat oikeaa rahaa ja yrität arpoa itsellesi jotain dramaattisen “hienoa” tai hyviä aseversioita. Suosittelen ettet tue pelinvalmistajan lompakkoa ja jätät väliin, oikeasti!

Käy se tuuri taikurillakin kerran vuodessa.
Käy se tuuri taikurillakin kerran vuodessa.

Master Prestige - mitä sen jälkeen?

Noin viikko ennen Black Sky Camoa saavutin pelissä jonkinlaisen ns. huipun, kun vetäisin levelit tappiin. Master Prestigeen olisin päässyt jo huomattavasti aikaisemmin, jos olisin siihen tähdännyt, samoin camo-haasteissakin. Itse asiassa aloitin vasta noin 5-6 prestigen kohdalla miettimään mitä pelissä voisi saavuttaa ennen kuin mielenkiinto lopahtaa täysin.

Lyhyesti: Eipä pelissä oikein ole mitään enää minulle näiden kahden haasteen jälkeen.

Loppukaneetti, pulpettipuhe, ladon takana tehtyä?

Takki oli todella tyhjä masterin ja Black Sky-camon jälkeen. Pelistä meni yhden silmänräpäyksen aikana kokonaan mielenkiinto. Eikä siihen oikein ole vielä muutaman kuukauden tauon jälkeen tullut mitään muutosta. Ensimmäinen karttapakettikin on jo julkaistu mutta ei ole juuri kiinnostanut. Aikansa kutakin. Arkademainen synnyt-juokset-kuolet peli ei oikein ole sitä parasta pitämään mielenkiintoa yllä, oli grafiikat kuinka hienoja tahansa. Kun pelimoodi on mitä on, ei vanha voi itselleen mitään kun korppu muuttuu lerpuksi, ja jää väpättämään itkuvirttä.

Meidän TWITTER-tilitämme voi summata hyvin nopeasti koko mielipiteen pelistä. Ei tästä tullut sellaista mitä odotin beta-pelailun jälkeen, eikä luultavasti tule. Mutta kesä tulee ja muut kujeet. Siihen asti voinen muutamat tunnit peliä pelata mutta tuntuu, että uutiskevennyksetkin ovat mielenkiintoisempia katsoa. Valitettavasti.

- Pete


avainsanat